Indiferent dacă vă place sau nu, câștigarea clienților este cea mai necesară abilitate pentru un freelancer. Și odată cu câștigarea clienților, la fel ca în cazul aplicațiilor tipice de joburi, vine și prezentarea dvs., cum ar fi descrierea carierei dvs. profesionale.
La fel ca și în cazul CV-ului unui candidat pentru o poziție permanentă, potențialii clienți se așteaptă la anumite detalii și la un anumit standard de la profilul unui freelancer. Dacă știți diferențele dintre un CV tipic și profilul de freelancer și ce anume trebuie luat în considerare, e posibil să aveți deja următorul job asigurat.
CV sau profil – care este diferența?
Sunt mai multe moduri de a crea, proiecta și a trimite o cerere de angajare. Cu toate acestea, toate modurile diferite au mereu același țel: Candidații trebuie să fie selectați dintr-o varietate de concurenți și doar unul obține jobul mult dorit. În ceea ce privește acest aspect, este la fel ca la aplicarea pentru un job permanent. La prima vedere, formalitățile nu sunt atât de diferite: scrisoarea de intenție, CV-ul, referințele și declarația calificărilor sunt exact la fel ca în cazul aplicațiilor scrise în mod obișnuit. Dar singura diferență este că CV-ul unui freelancer se numește profil.
De ce este atât de important profilul unui freelancer?
Spre deosebire de aplicarea tradițională cu CV, un profil este despre informațiile legate de competențe. Potențialul client nu este de obicei interesat de educația sau joburile dvs. anterioare. Mai degrabă, acesta vrea să știe ce valoare poate aduce angajarea acelui freelancer în compania sa. Calificările și competențele sunt arma dvs. secretă. Folosiți-l ca pe un punct de vânzare unic pe care îl puteți folosi profitabil. Profilul dvs. este, am putea spune, ca o carte de vizită foarte personală și unică sau, mai detaliat, broșura companiei dumneavoastră.
Persoana potrivită pentru job
Cu profilul dumneavoastră arătați cât de versatil este portofoliul dumneavoastră. De cele mai multe ori, companiile caută specialiști pentru anumite sectoare de afaceri sau proiecte. Cu profilul dvs. faceți clar faptul că sunteți persoana ideală pentru acel job sau acele sarcini. Evidențiați-vă experiența și abilitățile. Folosiți recomandări și referințe, în loc de testimoniale de la ultimul angajator. Fiți mândru de realizările dvs. și arătați-le: O campanie frumoasă sau un proiect de succes arată abilitățile dvs. și demonstrează creativitatea, fiabilitatea și unicitatea.
Auto-promovare
O diferență majoră față de CV-ul tradițional pentru o poziție permanentă, este obiectivul aplicării. Ca freelancer, aplicați mereu pentru proiecte sau sarcini specifice. Aplicați ca persoană, dar focusul este mereu mai mare asupra cerințelor care sunt plasate în proiectul respectiv – de exemplu cunoștințele și referințele dumneavoastră. Până la urmă, țelul clientului este de a încheia cu succes proiectul într-un interval de timp rezonabil și la un cost bun. Dacă puteți face asta împreună cu o personalitate plăcută, atunci cu atât mai bine.
Un curriculum vitae oarecum diferit: furnizați informații legate de proiect
Profilul unui freelancer ar trebui să fie conceput respectând acest lucru. Desigur, etapele relevante ale carierei dvs. profesionale ar trebui incluse, asemeni unui CV – dar într-un mod ușor diferit. Pe lângă experiența dvs. specială, focusul ar trebui să fie pe orientarea legată de proiect. Acest lucru include, de exemplu, cele mai exacte descrieri ale proiectelor pe care le-ați finalizat deja și care ar putea prezenta un interes deosebit pentru client. Dar aveți grijă: nu exagerați. Limitați-vă la informațiile esențiale, în caz contrar puteți părea arogant.
Prima impresie contează: designul
Pentru un profil bun de freelancer, nu aveți nevoie doar de conținutul corect, ci și de designul potrivit. Aveți libertate aici, dar nu uitați: mai puțin e mai mult. Un aspect simplu este mai ușor de urmărit, decât un document încărcat și plin de tabele. Asigurați-vă că conținutul este consecvent, că formatarea este corectă și fără greșeli de ortografie. Este posibil să fie trase concluzii despre freelancer pe baza formei externe. Greșelile de ortografie, de exemplu, pot indica anumite lacune. Dacă vă decideți să includeți o fotografie în profilul dvs., ar trebui să fie mereu actualizată și profesională.
Mai puțin e mai mult: conținutul
Clienții trebuie deseori să se uite la mai multe profiluri. Faceți posibil ca aceștia să vă compare cu alți candidați. Prin urmare: rezumați-vă profilul la lucrurile esențiale. Cu cât competențele dvs. sunt mai clare și mai ușor de citit – de exemplu lista de abilități – cu atât mai bine. Aveți aici un rezumat al celor mai importante informații:
- Ce competențe acoperiți pentru proiectul respectiv?
- Ce experiență aveți în acel domeniu?
Doar atunci când aceste răspunsuri se potrivesc, menționați despre disponibilitate și preț. În general, puteți folosi următoarea structură de conținut pentru profilul dvs.:
1. Faceți un rezumat: Cine sunteți? Cu ce experiențe vă puteți ajuta clientul?
2. Arătați competențele de bază: La ce sunteți bun?
3. Descrieți informațiile de bază
4. Faceți o listă cu istoricul proiectelor dvs. în ordine invers cronologică
Istoricul corect al proiectelor
După cum am menționat, este important să convingeți în cel mai scurt timp posibil cu profilul dvs. de freelancer. Profilul, așadar, ar trebui să convingă clientul că dvs. sunteți cel mai potrivit pentru acel proiect. Pe lângă descrierea succintă a persoanei, a abilităților, adică a competențelor freelancerului și a ultimului proiect, este foarte importantă o prezentare a istoricului proiectelor finalizate de dvs., precum și sectoarele dvs. de interes. Descrierea proiectului ar trebui să includă informații precum:
- Client și industrie,
- Descrierea rolului și a sarcinilor din proiect,
- Durata proiectului.
Descrieți proiectele în așa fel încât chiar și cei care nu sunt experți în domeniu să înțeleagă despre ce anume a fost vorba în acel proiect. Pentru a oferi clientului o privire de ansamblu, istoricul ar trebui să fie afișat în ordine invers cronologic.
În ce format ar trebui un profil de freelancer să fie trimis?
Cele mai uzuale formate pentru trimiterea profilului dvs. sunt fișiere Word sau PDF. Ambele au justificarea lor și sunt relevante pentru scopuri diferite.
- Documentul în format Word
Recomandat pentru intermediari, acest format oferă avantaje grozave. Profilurile sunt trimise de către agent, dar sunt de obicei editate în prealabil și sunt prevăzute cu propriul logo și detalii de contact. Dezavantaje: Deseori nu este chiar atât de simplu să generați un aspect plăcut vizual în Word.
- Fișier în format PDF
Acest format are avantajul că nu poate fi editat. Prin urmare, puteți avea controlul asupra datelor dumneavoastră. Un alt avantaj este că fișierul este afișat la fel pe toate dispozitivele.
Concluzie
Profilul de freelancer este o modalitate excelentă de a ieși în evidență față de alți candidați. Abilitățile dvs. sunt cruciale. Prezentați-le în lumina potrivită și veți avea mai multe șanse să obțineți jobul dorit.